محیطی (بنر ، فلکسی و...)


  • چاپ بنر(کره ای و چینی)
  • چاپ بنر شب نما
  • چاپ فلکسی (کره ای و چینی)
  • چاپ استیکر
  • چاپ مش (one way vision)
  • چاپ بک لایت
  • چاپ سولیت
  • چاپ بوم ( بوم نقاشی مصنوعی)
  • پلات با کاغذ و اندازه های مختلف
  • لمینت مات و براق در اندازه های مختلف
  • استندهای نمایشگاهی (X Stand)
  • رول آپ
  • قاب فنری
  • تخته شاسی
  • فوم

 

 

 

تبلیغات محیطی را بی شک قدیمی ترین روش تبلیغاتی باید دانستتبلیغات محیطی به عناصر فیزیکی قابل اجرا برای تبلیغات که در تیررس ببنندگان است اطلاق می شود. تابلوهای تبلیغاتی،بیلبورد تبلیغاتی، استرابورد، تبلیغات داخل مترو،  بدنه اتوبوس ها و ... گونه های مختلفی از تبلیغات محیطی بشمار میروند.

یکی از مزیت های فوق العاده تبلیغات محیطی که باعث برتری آن با سایر رسانه های تبلیغاتی دیگر گردیده این است که مخاطب ناگزیر به دیدن تبلیغات محیطی بوده و چون نمی تواند چشم خود را از رنگ ها و طرح های اطراف خود بپوشاند.

در تعریف محتوایی این رسانه میتوان اینگونه گفت : رسانه تبلیغات محیطی آگاهی و اطلاعات مخاطبان را نسبت به ورود یک محصول جدید به بازار یا ارائه یک خدمت جدید از سوی صاحبان خدمات برای مخاطبان آنان فراهم می آورد.

تاریخچه تبلیغات محیطی :

پیشینه تبلیغات محیطی Outdoor advertising به تمدن های نخستین روی زمین بر میگردد. کشف سنگ نگاره هایی از مصر باستان بصورت چهاروجهی با نوک هرمی شکل که از آنها برای ترویج مذهب مصریان باستان مورد استفاده قرار می گرفته است از قدیمی ترین نوع تبلیغات محیطی به شمار می رود.

این اسناد نشان دهنده آن است که بشر از زمان قدیم در پی اطلاع رسانی و ترویج فرهنگ و المان های خاص برای تاثیر گذاری در ذهن سایر افراد جامعه خود تلاش داشته است.

شاید یکی دیگر از نمونه های بارز تبلیغات محیطی در زمان قدیم را بتوان در جنگ هایی که بین قبایل بوجود می آمد پیدا کرد جایی که گروهی از افرادی که در جنگ شرکت می کردند پرچم هایی بزرگ و قابل دید را با خود حمل می کردند. به همراه داشتن این پرچم ها برای افراد نوعی اطلاع رسانی بود

تبلیغات محیطی در قرن بیست و یکم :

با پیشرفت بشر در قرن بیست  و یکم شاهد ورود ابزارهای جدید در حوزه رسانه محیطی هستیم که در برخی وارد چاشنی خلاقیت رنگ و بوی تازه ای به آن می بخشد.

تلویزیون های بزرگ تبلیغاتی که یکی از دست آوردهای بشر در پی اختراع تکنولوژی " ال ای دی " می باشد حاصل خلاقیت انسان در قرن بیست و یکم می باشد.

 

مزایای تبلیغات محیطی چیست ؟

-  برند خود را معرفی کنید.
-
 فروش خود را افزايش دهيد.
-
 كالا و خدمات خود را معرفي كنيد.
-
 تبليغات محیطی موجب افزايش آگاهي مردم نسبت به ورود يك محصول به بازار مي شود.
-
 با تبلیغات محیطی هدفمند در مراکز تصمیم گیری مشتریان را ترغیب می کنید تا از محصولات و خدمات شما استفاده کنند.

 

معایب تبلیغات محیطی چیست ؟

اگر در این حوزه تبلیغات محیطی می خواهید وارد شوید می بایست زیر ساخت های مناسب و کافی را داشته باشید.

رسانه محیطی بقدری قدرتمند است که می تواند کسب و کار شما را متحول کند و عکس آن اگر زیر ساخت های مناسب و کافی را نداشته باشید م یتواند تبدیل به یک ضد تبلیغ شود.

بطول مثال شما محصولی را تبلیغ می کنید که توان تولید آن را بصورت گسترده ندارید. این فرصت برای کسب و کار شما به یک ضد تبلیغ تبدیل خواهد شد.

شاید بالا بودن قیمت های ابزارهای رسانه محیطی یکی از معایب این حوزه باشد و هر شرکتی نمی تواند از این ابزارها بهره مند شود.

وجود محدودیت در اجرای طرح های تبلیغاتی یکی دیگر از معایب تبلیغات محیطی می باشد.

 

اشکال مختلف ابزارهای تبلیغاتی در  حوزه رسانه محیطی :

بیلبورد ها یکی از بهترین ابزارهای تبلیغاتی در رسانه محیطی محسوب میشوند که قدرتی غیرقابل انکار برای  معرفی محصولات و خدمات شرکت ها دارند. بیلبوردها با اشکال و ایده های خاص می تواند ببننده را به تفکر در خصوص نگرش ها، اهداف و مقصود نهایی طراحان و ایده پردازان برساند و صاحبان کالا و خدمات را به مقصود نهایی و فروش بیشتر و مطلوب تر برساند.

با پیشرفت بشر و فناوری های جدید هر از گاهی شاهد ورود ابزارهای جدید به تبلیغات محیطی هستیم که از جمله آنها ورود تلویزیون های غول پیکر شهری را می توان دست آورد قرن بیست یکم دانست.


انواع ابزارهای رسانه محیطی :

با توجه به نوع مخاطب و درخواست های صاحبان آگهی از بازار هدف ابزارهای مختلفی قابل استفاده هستند  که در اینجا با انواع ابزارهای تبلیغات محیطی آشنا می شویم.

انواع بیلبورد های تبلیغاتی

استندهای تبلیغاتی

تلویزیون های تبلیغاتی شهری

وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و تاکسی

دیواری نویسی

دستگیره های تبلیغاتی

استیکرهای سه بعدی تبلیغاتی

و ابزارهای خلاقانه و نامتعارف

 

انواع موقعیت های مناسب جهت اجرای تبلیغات محیطی :

در انتخاب موقعیت های مناسب جهت اجرای کمپین های تبلیغات محیطی نیز عوامل مختلفی تعیین کننده هستند از جمله این عوامل بازار هدف محصول، بودجه های اختصاص داده شده برای تبلیغات محیطی، شکل اجرای طراحی تبلیغ و حتی جنسیت مخاطب نیز  می تواند در نوع انتخاب موقعیت تاثیر گذار باشد و دیگر عواملی که برای صاحب آگهی مهم و قابل انتخاب است.

انواع موقعیت ها برای اجرای کمپین های تبلیغات محیطی :

فضای های شهری مثل خیابان ها ، میادین، پل های عابر پیاده ، پل های هوایی سواره رو، بزرگراه های شهری و پشت بام ها و ...

فضاهای بین شهری شامل : اتوبان های بین شهری، عوارضی، پلیس راه ها

پایانه های حمل و نقل عمومی : ایستگاه اتوبوس شهری، پایانه مسافربری بین شهری ، قطار شهری، فرودگاه و راه آهن

جایگاه های سوخت گیری : پمپ بنزین، جایگاه سوخت CNG

مراکز عمومی  شامل : مجتمع های تفریحی توریستی، مراکز خرید، نمایشگاه های بین المللی و میادین ورزشی

 

انواع نحوه اجرای طرح های رسانه محیطی :

با توجه به نوع رسانه محیطی انتخاب شده برای تبلیغات نحوه اجرای آن نیز متفاوت است. ولی از آنجایی که اکثر بیلبوردهای تبلیغاتی، تابلوهای پل های عابر پیاده از جنس بنر می باشد شاید بتوان گفت یکی از پر مصرف ترین متریال های قابل اجرا در مورد رسانه محیطی بنر می باشد.

انواع متریال های مختلف برای اجرای طرح های رسانه محیطی :

بنر - فلکس - ال ای دی - لایت باکس - برچسب - ال سی دی - اسم ام دی - چاپ کاغذی - رنگ پلاستیک 

خلاقیت در تبلیغات محیطی :

با ورود خلاقیت در حوزه رسانه محیطی شاهد موفقیت های چشمگیری در این حوزه هستیم و با تکیه بر خلاقیت و نوگرایی ضمن ایجاد زمینه رشد و ترقی با این نوع نگرش احتمال موفقیت طرح های رسانه محیطی خود را افزایش دهید.

در بعضی از موارد تا حد زیادی می توان هزینه های اجرایی را کاهش داد.

منبع:اینترنت

بازگشت